50.000 euro subsidie van Oranje Fonds voor buurthuis Wateringse Veld GONA
dinsdag, 28 maart 2017 19:21

Sportvereniging sv Wateringse Veld GONA uit Den Haag heeft van het Oranje Fonds een subsidie toegewezen gekregen van 50.000 euro. Dit bedrag is bestemd voor het op te starten Buurthuis van de Toekomst op het sportcomplex Zonneveld aan de Guido de Moorstraat.

De gemeente Den Haag vraagt van haar inwoners een hogere en actieve inzet binnen de wijk. Activiteiten vanuit de wijk Wateringse Veld werden al steeds vaker georganiseerd op het complex van sv Wateringse Veld GONA, maar ook steeds vaker door de vereniging zelf. Door het delen van voorzieningen en gebouwen kunnen sv Wateringse Veld GONA, organisaties uit de directe omgeving en vrijwilligers verder samenwerken aan het welzijn van de buurt.

Verbouwen
Voor het realiseren van een Buurthuis van de Toekomst is het nodig om het clubgebouw te verbouwen. Dankzij de subsidie van het Oranje Fonds (en andere partijen zoals de gemeente Den Haag, Fonds 1818 en het stadsdeel Escamp) kan deze verbouwing gestart worden. Naar verwachting zal het Buurthuis van de Toekomst per 1 januari 2018 volledig operationeel zijn voor de wijk Wateringse Veld en de deelwijken Zonneveld en Lage Veld in het bijzonder.

Mijlpaal
De leden van sv Wateringse Veld GONA moeten nog wel formeel akkoord gaan in een Buitengewone Ledenvergadering. Voorzitter Remco van der Wal: "we hebben de leden vanaf het begin intensief op de hoogte gehouden van de plannen. In andere Buitengewone Ledenvergaderingen hebben zij volmondig ingestemd met de plannen. De nu verkregen subsidies van het Oranje Fonds en Fonds 1818 stellen ons in staat onze ambitieuze doelen te gaan realiseren. Dit is zowel voor de vereniging als voor de wijk Wateringse Veld een prachtige mijlpaal!”